Pages

Sila Klik

Feb 5, 2011

Jangan Tinggal Daku

      Hoi! Aku Abu . Aku gila . Semua orang panggil aku Abu Gila . Hari- hari aku akan berjalan kaki tanpa hala tuju. Walaupun aku orang gila, tapi aku ada cita-cita. Cita-cita aku nak jadi Posmen .Posmen boleh bawak motor laju-laju!.
      Eh ! Lupa nak kenalkan. Aku ada kawan nama Gebu. Gebu seekor kucing yang comel . Aku jumpa Gebu tepi longkang. Gebu cakap, dia lari dari tuan dia sebab tuan dia suka sepak-sepak dia. Bodohnya tuan dia! Dia taktau ka Gebu ni comel ! Aku yang gila ni pun tak pernah sepak kucing . Gila punya tuan ! Tak pa gebu, Abu janji Abu akan jaga Gebu.
      Gebu selalu teman aku . Aku sayang Gebu. Ramai budak-budak jahat nak main-main dengan Gebu. Tak boleh! Aku tak bagi! Nanti bila Gebu dah main-main dengan depa, depa mesti akan buat jahat kat Gebu. Sepak-sepak Gebu.Pijak-pijak Gebu. Gebu kata dia tak suka main dengan budak lain. Gebu suka aku ja. Sebab aku selalu ada untuk Gebu. Gebu tak sedar, sebenarnya dia yang selalu ada untuk aku. Sejak Gebu ada dalam hidop aku, aku happy selalu. Biar la orang ludah aku sekali pun, aku dah tak sedih sebab Gebu ada. 
      Semakin hari , aku makin sayang Gebu . Gebu ja paham aku . Aku harap Gebu takkan tinggal aku. Aku sanggup buat apa saja asalkan Gebu selalu bersama dengan aku.Aku takut sangat bila ada orang yang cuba dekat dengan dia. Aku tau pakcik makcik ni orang baik2. Depa boleh jaga Gebu. Tapi kalau Gebu ikot depa, aku nak kawan ngan sapa. Aku orang gila. Takdak orang nak kawan ngan aku. Lagi pun aku dah janji dengan Gebu. Aku nak jaga Gebu. Aku taknak Gebu disakiti lagi. Gebu ada hak untuk bahagia macam kucing-kucing yang lain. Walaupun aku tak mampu nak bagi Gebu makan makanan mewah,tempat yang selesa,tapi aku sanggup buat apa saja asalkan Gebu selalu gembira. Biar la Gebu ada 9 nyawa sekali pun, aku sanggup korbankan 1 nyawa yang aku ada untuk pastikan Gebu sentiasa selamat.
       Semalam Gebu tanya. Kalau dia main-main dengan kucing-kucing yang lain,aku cemburu tak.Apala Gebu.Mana boleh cemburu.Kan Gebu kenal depa awal sebelum Abu.Gebu kawan la dengan semua kucing dalam dunia ni.Asalkan Gebu tak lupa Abu, Abu tak kisah !
      Tiba-tiba tuan Gebu yang jahat muncul ketika aku tengah cari makanan untuk Gebu. Dia kejar Gebu. Gebu cuba lari ke arah aku.Aku cepat-cepat mendakap Gebu dan lari sejauh mungkin. Uish, walaupun aku gila.Aku lari laju . Macam pelari pecut negara. Tuan Gebu jerit, dia nak Gebu balik. Dia rindu Gebu. Aku tengok muka Gebu tiba-tiba berubah. Hurmmm.
      Bila aku buka mata hari ni. Gebu dah takdak. Gebu...Gebu pergi mna? Gebu tinggal Abu ka? Puas aku cari Gebu, x jumpa2. Sampai la sekarang. Hari dah gelap.Mana Gebu ni.Gebu ok ka?Mungkin Gebu pergi main dengan kawan-kawan lama dia. Esok dia balik la.Tapi kalau Gebu tak balik macam mana?Lebih teruk lagi,kalau dia balik rumah tuan dia.Gebu !!!! Jangan buat Abu macam ni. Abu SAYANG Gebu !

Gebu...Kalau la Gebu dengar rintihan Abu ni.Abu nak Gebu tau,Abu sayang sangat dengan Gebu.Abu cuba terima kalau Gebu tak nak bersama Abu lagi.Abu sedar.Abu ni orang gila.Tapi Gebu kena jaga diri Gebu tau. jangan biar orang lain pijak-pijak Gebu lagi . Satu yang Abu nak. Jangan balik rumah tu.Nanti Gebu terluka lagi. Abu taknak Gebu sakit macam dulu. Abu nak Gebu gembira.

GEBU!!!!

2 comments:

norzaidah said...

gebu takkan balik kat tuan dia..tapi gebu akan pergi kalau abu dah tak mau kat gebu..hehehe...
oh gebu!!

Tajul said...

KALAU GEBU P, ABU AKAN JADI ABU ROKOK JA LA! HAHAHAHA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...