Pages

Sila Klik

Apr 6, 2011

Jodoh

Jodoh Syaitan - ini adalah merujuk kepada sepasang kekasih yang bertemu dimulai 
dengan pandangan mata, seterusnya bersentuhan tangan, bercinta dan akhirnya
terlanjur di dalam percintaan itu. Dan akhirnya berkahwin, tetapi selepas terlanjur.
Itulah Jodoh Pertemuan yang dipanggil Jodoh Syaitan.


Jodoh Jin - Ini berlaku bilamana sepasang kekasih yang menjalin hubungan melalui
bantuan Jin seperti membomohkan orang lain agar jatuh hati kepadanya 
sehinggalah mereka dapat berkahwin.


Jodoh Allah - iaitu Jodoh yang lahir hasil pertemuan melalui mata, turun ke hati 
dan dijaga batas perhubungan antara mereka sehinggalah akad (perkahwinan) 
berlangsung. Dan inilah yang dinamakan sebagai Syurga Cinta…" 

Nota Aku-Entry ini diambil dari blog nachtlichtvedentta .

Bila baca entry ni, baru aku sedar dan tahu yang terdapat pasangan yang
 dijodohkan oleh jin dan syaitan.Semoga aku dijauhkan dari perbuatan 
terlarang dan menjaga kesucian cinta itu sehinggalah tiba saat perkahwinan.
Aku harap sangat yang jodoh aku ialah jodoh yang ditentukan oleh Allah,
bukannya syaitan atau jin dan jodoh aku ini akan kekal sehingga ke akhir hayat aku.
Amin.


9 comments:

Unknown said...

mcm-mcm jenis jodoh la.
hehe .

NURUL NAJWA said...

nak jodoh dr Allah.. hehe aminn~

Tajul said...

semoga kita sama2 dijodohkan ooeh Allah dengan insan yang terbaik buat kita.

Zai Hamzah said...

macam mana pulak dgn jodoh yg mak bapak tetapkan..hoooho..adakan ianya termasuk dalam "syurga cinta" tu...????walaupn kita x suka org tu sampai bila2..owh..tidak!!!

Tajul said...

selalunya mak bapak pilih mesti la yang baik2 untuk kita...if kalau orang tu bukan jodoh kita..mungkin kita akan ditemukan dengan jodoh sebenar selepas tu..even just 4 one day..

Tajul said...

selalunya mak bapak pilih mesti la yang baik2 untuk kita...if kalau orang tu bukan jodoh kita..mungkin kita akan ditemukan dengan jodoh sebenar selepas tu..even just 4 one day..

Unknown said...

follow blog saya juga ye???sya nak tnye pada saudara tentang nuffnang dan juga mcm mana nak buat blog yang terbaik ... ni link saye, http://silat-endol.blogspot.com

fikashee said...

nak jodoh allah , baru berkekalan . ;)

mankuchai said...

Kalau jodoh yang tak sampai2 pulak cam mana tu he3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...