Pages

Sila Klik

Apr 2, 2011

Bila Aku Hampir Terjatuh

     Sebagai seorang manusia biasa yang tidak bisa terbang ke langit mahupun keupayaan menghilangkan sebuah kereta kebal,aku juga pernah melalui saat-saat genting di mana aku hampir tersungkur jatuh ke dalam kekecewaan dan kegagalan.Aku percaya kalian juga pernah melalui saat sebegini.Rasa dimana kita mahu mengalah,hilang keyakinan diri ,mahu mati atau pun perasaan sepertinya ketinggalan bas terakhir untuk pulang ke desa (Bahasa apa la yang aku guna ni)

      Namun, apakah kalian bisa menurut saja kata-kata  minda kalian yang lemah dan sakit itu.Pastinya tidak bukan?!Pada saat begini,pasti ada something yang bisa menarik tangan kalian ke atas semula dan memastikan anda tidak tersungkoq , tertomoih dan terjatuh ke dalam kegagalan. ;p . . .




Bila aku hampir terjatuh . . .

Aku mesti teringat kat mak aku. Walaupun mak aku suka BERLETIAQ dan BACA BERITA TENGAH MALAM kat aku,tapi bila aku terbayang muka dia (dengan spek besaq dia tu) ..ada sesuatu yang akan menolak aku ke atas semula. Aku pasti boleh berdiri semula tak kira apa musibah yang menimpa aku. 
Makaseh Puan Hasmah @ Asma Binti Ab Rahman  ! I love You  !

Bila aku hampir terjatuh . . .

Bila di flashback balik...Dari kecik sampai dah dewasa ni (23 tahun), belum pernah abang aku berbicara begitu molek sekali dengan aku.Bila aku nyaris tersungkuq beberapa tahun yang lepas,buat prtama kalinya keluar perkataan-perkataan yang begitu menyentuh hati dan perasaan aku.(Tak sangka aku tulis macam ni pasai dia.)
Satu kata2 yang dipeti dari ucapan beliau pada petang itu berbunyi..(dengan menggunakan google transelate) -   " Life is easy.Say Bull Shit for those people that told you life is hard and whatever ! " " You can be who you want to be ." 

Bila aku hampir terjatuh . . .

Jon Bon Jovi pernah berkata pada aku ..."TAJUL..LISTEN TO ME..WHEN I FEEL DOWN..I WILL SING THIS SONG ..IT WILL TAKE MY FEED  BACK ON THE GROUND"

It's my life
It's now or never
I ain't gonna live forever
I just wanna live while I'm alive

(It's my life)
My heart is like an open highway
Like Frankie said, "I did it my way"
I just wanna live while I'm alive
'Cause it's my life



Lagu ni memang best.Lagu ni meyakinkan aku untuk teruskan apa yang aku perjuangkan walaupun hampir gagal.Membakar semangat aku untuk mengejar apa yang aku nak dengan cara aku sendiri biar apa pun orang nak kata.


Ini lah sebahagian elemen yang membantu aku bangun ketika aku hampir jatuh tersungkur ke dalam kegagalan dan kekecewaan.Anda pula bagaimana?

5 comments:

NAZRUL AZAT said...

pernah jatuh n xnak jatuh lg, sakit wooooo

Tajul said...

Jadikan kejatuhan tu sebagai pengaaran buat kita untuk menjadi lebih kuat di masa depan.:p

jahed said...

ala ang dh cita suma ni kt aku...x best la nk baca..huhu...

ali macho said...

ang bukan jatuh time men takraw dulu ka? seminggu kaki bengkak. wahahaha

Tajul said...

start dari tu la kaki aku slalu sakit aliiii

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...