Pages

Sila Klik

Dec 21, 2010

Pondan, Bapok dan Maknyah~

     3-4 hari yang lalu, aku dan kawan-kawan lama keluar minum di Alor Setar.On the way nak balik, tiba-tiba salah seorang dari kawan aku ni ajak p tgk pondan yang sedang berniaga berdekatan dengan stesen kereta api.Berniaga apa?Hahaha.Lu Pikirla sendiri ! Jangan salah faham ya, kami bukan nak langgan pondan2 ni.Kawan aku ni cadang sebab dia baru ja lepas wat sikit  research untuk assignment mengenai pondan dalam salah satu subjek yang dia ambil di Unimap.

     Sampai ja kat kawasan stesen keretapi tu,aku tgk ada la 5-6 orang pondan kat situ. Ramai mat motor yang dok kacau pondan2 kat situ. Aku tengok pondan2 ni kebanyakkanya dah ubah suai tubuh mereka. Euwww..Hahaha...kalau pandang dari jauh memang nampak sebijik macam perempuan lah! Tiba2 ada kedengaran suara salah seorang kawan aku dalam kereta Myvi hitam neh~"lawa gak depa ni noh.Yang baju merah tu.Comel~".Kata2 ni membuatkan aku rasa nak termuntah! Hehe.walau secantik mana pun pondan2 ni,mereka tetap lelaki.Silap2 janggut mereka lebih lebat kalau tak cukur.Hehehehe!

    Tiba2 kawan aku yang memandu kereta yang kami naikki menghampiri salah seorang pondan kat situ. Tingkap sebelah kiri pemandu dibuka merangkap tingkap pintu aku la.Kuang ajar punya kawan.Dia suruh aku pulak yang tanya harga pondan tu.Hadoi la.Terketar2 badan aku tengok pondan tu dengan jarak dekat. Aku tanya , " brapa?".Pondan tu jawab RM20.Terus aku tergelak (maaf lerrr,aku gelak2 takot sama ni,bukan nak menghina).Suara pun orang boleh cam,SUARA JANTAN!Pondan tu terus tak layan kami dan berbual2 dengan kawannya dalam bahasa thai.Kutuk aku la tu.Hahahaha!Aku terus ajak kawan aku blah, takut masuk tv3 plak.Mana la tau krew 999 tengah merakam kan perbualan kami ka , nanti satu Malaysia kata aku layan pondan.Lagi pun aku takut gak,kot2 podan ni tiba2 buka pintu kereta,blasah kami semua.Naya ja kan~

    Aku terfikir gak, kenapa seorang lelaki nak jadi pondan ya? Kawan aku cakap kesian sebenarnya kat pondan2 ni.Manusia-manusia bergelar pondan ni adakalanya menjadi pondan bukan atas kerelaan.Ada yang tranform jadi pondan kerana terpaksa.Mungkin mereka mempunyai sejarah hitam seperti pernah diliwat berkali-kali sehingga psikologi mereka terganggu dengan teruk.Ada yang cari makan.Mereka rasakan ini saja caranya untuk mereka mencari rezeki.Mungkin tiada siapa yang nak membimbing mereka.Paling kesian kalau mereka khunsa.Khunsa ni maksudnya ada dua alat kelamin.Mereka mungkin pilih jantina lelaki tetapi sebenarnya naluri mereka lebih kearah wanita.Adoi.Tapi manusia dianugaerahkan otak yang boleh berfikir.Dapat membezakan antara yang baik dan yang buruk.Yang betul dan yang salah.Seharusnya mereka menggunakan akal fikiran untuk memilih haluan hidup mereka.Mereka mampu jadi yang lebih baik dan masih ada masa untuk mereka berubah kembali normal.


P/s- Pondan2 mungkin tak tahu kelebihan menjadi seorang lelaki.Hehehe!

Sekadar gambar hiasan.Adi Putra jadi pondan suara macho.Funny~

3 comments:

ibn salam 03 said...

video pndek nih crita pe ek??

Tajul said...

anu dalam botol...ni time pemilihan pelakon..ada mamat len g yang p audition..

penkcintadia said...

hak individu nk jd cmne..p jalan yg dorg pilih nk cri duit uh salah..ace jd cam ahmad kassan,dgn mnari jer dh dpt duit halal,,kaya raya lagi..huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...