Pages

Sila Klik

Dec 25, 2010

Uji Minda

Betapa cekapnya anda!! 

Di bawah ada ( 4 ) soalan dan satu soalan bonus. Anda perlu menjawab dengan pantas. Anda tidak boleh mengambil masa, perlu menjawabnya segera. OK? 


Mari cuba, lihat sendiri berapa pantas dan hebatnya diri anda..... 



Ready? GO!!! (lihat bawah) 

Soalan Pertama: 

Anda menyertai perlumbaan. Anda mengejar dan memotong orang yang kedua. Sekarang Anda ditempat yang ke berapa? 
 .
 
 .

 .


Jawapan: Jika jawapan anda tempat yang pertama, sudah tentu jawapan anda salah! Jika anda memotong orang kedua sudah tentu anda mengambil tempatnya, tempat kedua! 

Cuba jangan lihat atas semula untuk soalan seterus. Sekarang jawab soalan kedua, tetapi jangan ambil terlalu banyak masa seperti soalan pertama OK ?


Soalan Kedua:
Jika anda memotong tempat orang yang terakhir, jadi anda di tempat...? (lihat bawah)





Jawapan: Jika jawapan anda tempat kedua terakhir, anda salah lagi... Jawapanya, ada tetap ni kedudukan no 2. Sebabnya, sebelum anda memotong orang terakhir, orang pertama yang berada didepan anda terlebih dahuhulu memotong orang itu..haha… anda masih kurang bijak…



Soalan Ketiga:
Soalan kira-kira bermuslihat! Perhatian: Ini mesti dilakukan tanpa menggunakan fikiran sahaja . Jangan guna kertas dan pensil atau mesen kira-kira. Cuba lah...



Ambil 1000 dan campur 40 . Sekarang campur lagi 1000 . Campur lagi30 .... Campur lagi 1000 . Campur lagi 20 ... Campur lagi 1000 . Campur lagi 10 ... Berapa kah jumlah semua?





Lihat bawah untuk ...jawapan.. ..







Adakah jawapan anda 5000 ?

Jawapan sebanar adalah 4100.


Jika anda tak percaya gunakan kalkulator! Mungkin ini bukan hari anda kan? Mungkin anda boleh jawab soalan yang akhir ini dengan betul ... Cuba Try tengok.

Soalan keempat: 

Bapa Mary ada seramai lima orang anak gadis: 1. Nana, 2. Nene, 3. Nini, 4. Nono. Apakah nama anak gadisnya yang terakhir?



Adakah jawapan anda Nunu? Salah! sudah tentu Salah.
Namanya Mary. Baca semula soalan!


Okay, cuba jawab soalan bonus:

S orang bisu pergi ke mini-market untuk membeli sebatang berus gigi. Dengan mengayakan lakunan memberus gigi ia berjaya menerangkan hasratnya kepada pekedai dan ia berjaya membeli berus gigi itu.

Seterusnya, seorang buta pergi ke mini-market, untuk membeli cermin mata hitam, bagaimaa dia menerangkan kepada pekedai itu hasratnya. ...?







Dia hanya membuka mulutnya dan menyebut apa yang dihajati

Mudah sahaja.

Sekian..

4 comments:

ibn salam 03 said...

soalan last tu bgus...
bro patot jd ckgu kat skolah kanak2 istimewa...
hehehehe...

Tajul said...

kanak2 istimewa pn ok lah ! haha

ANATI SOKI said...

hehe.. minda anat tak scekap kamu... hehehe

Tajul said...

anat, belilah kismis minda tok guru!hehe.saya punya minda lagi la tak cekap sebenarnya.minda kosong.haha.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...